maandag 29 april 2013

Dagje Antwerpen

We zijn vandaag op de eerste dag van de meivakantie een dagje naar Antwerpen geweest.
De 3 pubers waren allemaal  mee en we hebben het heel gezellig gehad.

Onderweg zag ik nog een leuke etalage met naaimachientjes....


Today we went for some shopping to Antwerp. The 3 teens came along and we had a nice day. This window  caught my eye, all these old sewingmachines....

Op verzoek van de meiden werd er nog koffie gedronken bij de Starbucks.
We hadden daar een leuke ontmoeting. Een mevrouw zat daar te werken op haar laptop.
We kwamen in gesprek en ze vertelde dat ze mensen informeerde over Facebook en hoe ze daar het meeste uit konden halen.
Ik vertelde dat ik geen Facebook heb maar wel een blog over quilten heb.

Ze was meteen geiteresserd omdat har overleden moeder in 1981 al quilte en toen eigenlijk een quiltwinkel wilde openen in Amersfoort. De moeder werd ziek en daar is niks meer van gekomen.
Ze was eigenlijk nog op zoek naar een quilt van haar moeder. Dat was een trouwquilt die door vriendinnen van haar moeder zou worden afgemaakt. Ze wist echter de namen niet meer en heeft de quilt nooit meer gezien. Ik heb haar naar het prikbord verwezen. Ik hoop dat het haar gaat lukken de quilt te vinden.

We had a nice conversation in Starbucks. We came to talk with a nice lady whose mother used to quilt. The mother had passed away, but this lady was still searching for a quilt her mother made.
I gave her some advice, but I hope she finds the quilt.

Verder kreeg ik te horen dat ik een give away gewonnen heb. Ik was al verrast op school met een leuke koekdoos omdat het mijn laatste dag in deze groep was en toen kwam deze verrassing eroverheen!
Ik deed mee met deze blogster. Ze heeft alle Dear Janes gezien in Nantes en ze verlootte nu een Dear Jane tas. Je begrijpt dat ik erg blij ben. Ik kan mijn Dear Jane nu in deze tas mee naar de Bee nemen.


I won another give away from her. I won a nice Dear Jane bag, so now I can carry my Dera Jane blocks in this bag to the bee.


Ik heb ook nog wel gehandwerkt. Er is weer een onderdeel klaar van het Engels Tuintje.
Jojo's maken is niet iets wat ik snel weer ga doen. Ik heb er pailletten op gedaan om iets meer leven erin te brengen.

I've finished another part of my english garden. Making yoyo's is not something I plan to do more. I put some beeds in to make it more lively.