zondag 13 oktober 2013

Sterretjesquilt

Gisteren heb ik een hele dag heerlijk bij een workshop gezeten bij Quiltshop Leur. En gewerkt natuurlijk!!
Onze juf leerde ons om zelf een quilt te ontwerpen met allemaal verschillende sterren.
Eerst moesten we een groot vel van 60 bij 60 verdelen in vierkanten (en eventueel een enkele rechthoek). Daarna gingen we in elk vierkant een ster tekenen. Liefst allemaal verschillende.

Yesterday I had a nice day doing a workshop at Quiltshop Leur. Our teacher tought us to design a quilt with all different stars. First we had to divide a square of 60 by 60 centimetres in different squares.




 Hier is de eerste ster die ik gemaakt heb. Ik ben uit mijn comfortzone gestapt en ben met zwart begonnen. Op advies van mijn juf heb ik de mooie blauwe als achtergrond gekozen en  heb wat rood en zwart/wit toegevoegd.

This is my first star. My teacher advised the blue background.



Hier is mijn dochter aan het werk aan haar Tardis jurk.
Here my daughter is working at her Tardis dress.


Nog een mooie herinnering van deze week. Mijn dochter heeft haar propadeusediplma ontvangen.

 

Mijn man is ook druk bezig. EEn slang van LEGO, met computerbesturing.
My husband has also been busy. A snake from LEGO with computer.
Ik ga vanavond lekker aan de sterretjes werken.
Tonight I'm going to make some more stars.