zondag 23 september 2012

Dear jane Bee

Afgelopen donderdag was het weer de eerste bee van dit seixoen bij quiltshop Leur. Ik had eigenlijk al afscheid genomen om dat ik weer wilde gaan studeren, maar met 3 pubers bleek dat niet haalbaar.
Toen de bekende gezichten mij weer zagen kreeg ik een hartverwarmend welkom.
Ik ben blij dat ik er weer bij kan zijn.
Het zijn altijd avonden met veel gelach .
Er zijn ook weer nieuwe leden bij gekomen, gezellig.

Ik had zelfgemaakte koekjes meegenomen.
Ik had het recept een paar maanden geleden op internet gevonden, maar kan de site niet meer vinden.


Last thursday was the start of a new season with our Dear Jane Bee at Quiltshop Leur. Initially I had said goodbye because i wanted to start studying again, but with 3 teens it wasn't to be so.
I received a very warm elcome from the members. I'm happy to join them again. Lots of laughts, and some nice new members.

I made some cookies with a recipe from the internet, but I cannot recall where exactly.


Mijn kinderen hebben hier ook aan meegegten hoor, de dames zijn zich echt niet te buiten gegaan.
My children took some too.

Hier het recept. Ik had een kop van 250 ml als maat genomen.

125 gr. margarine (zacht)
3/4 kop suiker
1 ei
1 kop zelfrijzend bakmeel
1 kop ricecrispies!!

Margarine met suiker zachtroeren. Ei erbij roeren.
meel en ricecrispies erdoor roeren. Ik gebruik geen mixer, gewoon met de houten lepel alles goed roeren.

Steeds bergjes met een koffielepel op de bakplaat maken. Niet te groot en misschien moet je in 2 keer bakken.

Bakken op 175 graden c. voor 10 tot 15 minuten. Ze moeten niet te donker worden.



Ik ben begonnen met een nieuw blokje c-6.
I've started a new block C6
 
Een van de nieuwe  dames heeft al zo'n 100 blokjes gemaakt, lang geleden. Ze is niet tevreden en gaat nu opnieuw beginnen. We hebben al gevraagd aan haar om haar oude blokjes toch eens mee te nemen, we zijn benieuwd.

One of the new ladies has already made about 100 blocks a while ago. She isn't satisfied about them and is now starting again. We hope to see her old blocks next time.