zaterdag 6 oktober 2012

Avondje uit : Mary Black

Gisteravond ben ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar het theater geweest.
Al meer als 10 jaar zijn we grote fan van de Ierse zangeres Mary Black.
Ze is 4 avonden in Nederland en we zouden met zijn drieen gaan. Ik, echtgenoot en oudste dochter.
Jammer genoeg kreeg mijn man last van een vervelend virusje en kon niet mee. Mijn jongste zus is toen maar meegegaan.

Yesterday evening we went to the theatre. For over 10 years we are fans of Irish singer Mary Black.
She was for 4 nights in Holland so we decided to with 3 of us, husband, me and oldest daughter.
Sadly my husband got a little bug so we took my sister instead.

Het was fantastisch. Haar dochter Roisin begon het optreden met een paar van haar eigen nummers. Een fantastische ontdekking. Haar moeder noemde het popular music, maar je blijft de keltische invloeden wel horen.

It was great. Her daughter Roisin opened the show. What a fabulous singer. Her mother called it popular music, but you can still her the celtic influences.

Roisin o
 
Mary Black
Daarna kwam ons idool . Ze was als vanouds. Ze zong bekende nummers en nieuwe nummers. Je kon zien dat iedereen in de zaal genoot.
Na de toegift met haar dochter bleven we in de foyer hangen en gelukkig kwam ze daar ook na afoop. We heben haar eindelijk ontmoet en haar handtekening op het nieuwe album.
 
After the last songs with her daughter we stayed in the foyer and we were lucky. She came and we finally got to meet her. We have her autograph on her new album.
 
 
We hebben haar even gesproken en ze vond mijn dochter erg lang, haar dochter was ook langer dan zij was.
We spoke a little and she thought is my daughter very tall, like her daughter. She is also taller then her mother.



Ik heb veel gebreid aan de mystery shawl van Ravelry.


Dit is een muts voor oudste dochter.
 
 
Ook ben ik begonnen met de nieuwe BOW van Barbara Brackman.
grandmothers choice. Hij gaat over de sufragettes en vrouwenrechten. Het is leuk m de verhaaltjes te lezen en elke week een nieuw blok te krijgen.
 
I also started a new BOW from Barbara Brackman, grand motherschoice. It's a about womens'rights and so on. It's nice to read the stories each week and get a new block to make.
 
Ik moet er nog een paar inhalen, maar dat komt goed.
 
I have a few to catch on to, but I will make it.