dinsdag 8 maart 2011

2 tops

Gisteren heb ik de rood/blauwe top afgemaakt. Hij is op de machine gestikt. Ik heb gewoon vierkanten gesneden van FQ's die ik nog had liggen en heb er verschillende driehoeken van gemaakt.
Toen ben ik ze uitgaan leggen. Na een paar mogelijkheden heb ik mijn DH gevraagd te helpen.Hij heeft een goed gevoel voor symmetrie en kleur. We zijn op deze top uitgekomen en ik ben er erg tevreden over.  Ik wil de rand dan meanderen. Ik moet tenslotte mijn opgedane vaardigheden oefenen.Ik heb 1 vraag. Moet er een donkerblauwe of rode rand omheen?

Yesterday I finished my red/blue quilttop. It's machinestitched. I just made squares from FQ's I had and made them into triangles. Then I began to lay them out. After a few possibilities I asked my DH for help. He has a good feeling for symmetrie and color. We decided to this and I'm pleased. I want a border which I can machinequilt, so I can practice my new technique .
My only question is: A red or a darkblue border?

Ik heb ook nog iets gedaan aan een top waar ik voor ik met bloggen begon al aan gewerkt heb. Ik had toen net mijn meandervoetje, maar het werd echt niks zonder cursus. Vandaag heb ik hem uitgehaald en ga hem nu eerst plakken en dan opnieuw meanderen zoals ik geleerd heb.

I also have been working on a top I was working on before I started blogging. I tried to freemotion quilt on my machine. It wasn't a succes. Today I unpicked all the stitches and I will glue the three layers before I start with my new skills.