dinsdag 26 april 2011

opruimen/declutter

Het was heerlijk weer deze pasen.
Op tweede paasdag zijn we naar zee geweest.  Rocanje op Voorne Putten.We gaan elk jaar op 2e paasdag daarheen, maar het was nog nooit zo'n mooi weer.
Gewoonlijk gaan we hier een flinke wandeling maken. Het is zo'n mooi gebied. Dit jaar ging dat niet.
Binnen een paar minuten merketen we op dat er wel heel veel muggen waren.
Oudste dochter was al bijna gelijk lekgestoken.
We had wonderful weather this Easter. On Eastermonday we drove to the beach. We always go this day but we never had such warm weather, we like to take a long hike through the dunes, but that wasn't possible this year. To many mosquito's.
We hebben de snelste weg de open duinen ingeslagen en zijn richting strand gelopen. Echtgenoot gaat echt liever een flink stuk lopen, maar dit jaar had hij het nakijken.
Op het strand was het lekker.. De kinderen hebben er nog een tijd gelegen terwijl wij samen nog een stuk richting de dijk zijn gelopen.
So we went straight to the sea. It was lovely. The children rested a bit while husband and me took a long walk along the seaside.
Het is leuk om te zien dat bij de strandopgangen iedereen hutje aan mutje ligt terwijl iets verder op je alle ruimte hebt.
There are many people at the pathways, but when you go further you don't see that many people.

Vandaag heb ik eerst de huiskamer eens goed gestofd en gezogen. Ook heb ik mijn eigen naairommel uitgezocht.
Ik kwam tegen: Een oud haakdoosje van een verre nicht van mij oma. Ze is vorig jaar overleden. Er zitten nog 2 benen haaknaaldjes in.
I found an old crochetbox with some bone needles.
Ook wat haaklapjes. Ze zijn denk ik gemaakt rond de jaren 20-30 van de vorige eeuw. These samples must have been made around 1920-1930.
Ik vond ook nog een quilttop en wat blokken waar ik blijkbaar een paar jaar geleden aan begonnen ben. Volkomen vergeten, dus ik ga eens kijken wat ik er nog mee kan doen. Ze moeten eerst gestreken worden

I also found a top and some blocks I made a couple of years ago. Simply forgotten. I'll see what I can do with them, but they first have to be ironed.

Ze hebben wel te weinig contrast/to less contrast
Sorry voor de teen/ don't mind my toes